מה זה SEO? מעל 30 טיפים לקידום אתרים בגוגל ב2024

טיפים לקידום אתרים בגוגל
מעל 32 טיפים על SEO למתחילים ולמתקדמים שיעזרו לכם לקדם את האתר שלכם ולהגיע למקומות הראשונים בגוגל!

אהבתם? שתפו עם העולם!

תוכן עניינים

בסופו של דבר, קידום אתרים הוא דבר די פשוט עם עקרון בסיסי אחד. צריך לעזור לגוגל להגשים את החזון שלו. החזון של גוגל הוא בסופו של דבר לעזור לאנשים למצוא את מה שהם מחפשים בגוגל ולתת להם את התוצאה הרלוונטית ביותר לשאילתות שלהם. במהלך השנים פיתחו גוגל את האלגוריתם שלהם על מנת לייעל ולשפר את הרלוונטיות של התוצאות שהם מציגים לגולשים.

בעוד שאי שם בתחילת עידן הSEO מספיק היה לדחוף מילות מפתח וקישורים לעמוד (בזמני הPageRank) הרי שהיום האלגוריתם השתכלל עד מעט וכך גם המשימות והאתגרים שאנשי SEO – מתחילים כמתקדמים צריכים לבצע על מנת לקטוף את פירוט הקידום האורגני.

מה זה SEO?

קידום אתרים בגוגל או SEO הוא שם כללי לכלל הפעולות שאנו מבצעים על עמודים שונים באתר אינטרנט על מנת לדרג אותם בביטויים שונים (כן גם המאמר הזה שאתם קוראים עכשיו, הוא חלק מתהליך הקידום האורגני של האתר).

לרוב לכל עמוד באתר יהיה ביטוי מרכזי אחד ו/או מספר ביטויים דומים הנקראים LSI (ביטויים דומים): לדוגמא, למאמר שמתמקד בביטוי "קידום אתרים", מילים נוספות כמו קידום אורגני ו-SEO הן מילים דומות המזוהות עם מילת המפתח הראשית.

על מנת שהאתר יתקדם, קיימות שלוש חזיתות שונות שבהן אנשי הSEO מתמקדים בו זמנית, על מנת לשפר את התדמית הכוללת של האתר בעיני גוגל

 

On-Page SEO

מונח זה מתייחס לכלל הפעולות המבוצעות בתוך האתר על מנת לשפר את איכות האתר, חוויית המשתמש ותדמית האתר. חלק מהפעולות בתוך האתר כוללות הטמעת מילות מפתח במאמרים השונים, הוספת תכנים חדשים, הוספת לינקים פנימיים (קישורים בין עמודים שונים באתר) ועוד.

Off-Page SEO

מונח זה מתייחס לכלל הפעולות המבוצעות מחוץ לאתר במסגרת הקידום האורגני. עבודה על יצירת תדמית חיובית לאתר תורמת למאמצים לקידום האתר בגוגל. אחד המדדים הנפוצים שהושקו כבר בתחילת דרכם של גוגל הם הקישורים. קישורים הם בעצם הפניות מעמוד אינטרנט לאחר. בעיני גוגל, החלטה של אתר מסויים לקשר לאתר אחר מצביעה על מידה מסויימת של אמון ובכך האתר שמקבל את הקישור הופך לסמכותי יותר בעיני גוגל.

עולם הקישורים הוא תורה שלמה בעולמות הSEO וישנם גורמים שונים שמשפיעים על איכות הקישורים שאתר מסויים מקבל, לרבות: דירוג האתר המקשר, האם מדובר בקישור Follow או No Follow, מה הטקסט שממנו יוצר הקישור ועוד.

חשוב לציין שעולמות ה-Off-Page אינם מתמקדים אך ורק בקישורים. מדדים נוספים כמו סיגנלים חברתיים, ציטוטים וביקורות הם מדדים חשובים להתקדמות האתר.

Technical SEO

החלק האחרון ואולי הפחות מוכר הוא כמובן ה-SEO הטכני. מונח זה מתייחס לכלל הפעולות הטכניות שמבוצעות במסגרת הקידום האורגני. שיפור האתר מבחינה טכנית משפיע באופן ישיר על חוויית המשתמש: שיפור זמני טעינה, התאמה למובייל, הוספת סכמות (נפרט על כך בהמשך) כל אלו הם גורמים המשפיעים על אופן הגלישה של המשתמש, אחוזי הנטישה והצלחת הקידום.

מה זה SEO

32 טיפים לקידום אתרים - מאלו שכבר עשו את זה

הבטחנו שקידום אתרים זה דבר די פשוט ואנחנו גם עומדים מאחורי זה. בטיפים שלפניכם תמצאו ארגז כלים שמכסה את רוב הדברים שאתם צריכים לטפל בהם (מאין צ'ק ליסט שכזה) כדי לשפר את ביצועי האתרים שלכם. הטיפים מיועדים גם למתחילים וגם למתקדמים. שימו לב שבשונה מצ'ק ליסטים אחרים, כל אחד מהטיפים כולל דרכים ליישום, הפניות למקורות ועוד פריטי מידע שאנחנו משתמשים בהם בעצמנו כשאנחנו מקדמים אתרים. אז תתכוננו להיחשף לכמה מהסודות הכמוסים ביותר בתעשיית קידום האתרים.

קידום אתרים למתחילים - הבסיס

נתחיל מהקל אל הכבד, כי בסופו של דבר אי אפשר לבנות בניין מהקומה התשיעית (Bryan Dean אולי יחלוק עליי). תפשילו שרוולים ובואו נצא לדרך.

מחקר מילות מפתח

הדבר הראשון שאנו עושים כשאנחנו ניגשים לקדם אתר הוא מחקר מילות מפתח. במסגרת המחקר אנחנו יוצרים רשימה (לרוב בקובץ אקסל) של כל מילות המפתח שהיינו רוצים להופיע בהן בגוגל. אמנם לכל מקדם יש את השיטה שלו לביצוע מחקר מילות מפתח, אך לרוב כולן כוללות מדדים נפוצים כמו נפחי חיפוש חודשיים, תחרותיות, מיקום נוכחי ועוד.

כלים לביצוע מחקר מילות מפתח:

הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל: כלי שנמצא בתוך מערכת הפרסום של גוגל שנקראת Google Ads. הכלי מאפשר לקבל נתונים רבים על מילות מפתח שמעניינות אותנו והצעות למילות מפתח נוספות שלא חשבנו עליהן. זה הכלי העיקרי בו אנו משתמשים. חשוב לדעת שבשביל לראות נתונים מדוייקים צריכים לגשת לכלי מחשבון שניצל תקציב מסויים בגוגל אדס.

מנוע החיפוש של גוגל: בעזרת מנוע החיפוש של גוגל אפשר לקבל רעיונות רבים למילות מפתח, בעיקר באמצעות ההשלמה האוטומטית של גוגל שמופיעה כשאנחנו מתחילים להקליד שאילתא מסויימת והחלק התחתון בתוצאות החיפוש שמציג חיפושים קשורים לחיפוש שלנו.

Ahrefs: כלי שרלוונטי טיפה יותר לביצוע מחקר מילות מפתח בחו"ל ומאפשר להציג מדדים נוספים שלא מוצגים לנו בגוגל אדס כמו KD (קושי קידום) ושיעור קליקים אורגני (כמה מהחיפושים למילת מפתח ספציפית באמת נגמרים בקליק על התוצאות האורגניות).

מתנה: לינק לטמפלייט בגוגל שיטס לביצוע מחקר מילות מפתח:

ליצירת העתק של הטמפלייט לחצו כאן.


מיפוי מילות מפתח

הדבר השני אחרי שעשינו מחקר מילים לאתר שלנו הוא מיפוי מילות מפתח או Keyword Mapping. בשלב זה אנחנו אוספים את כל מילות המפתח ומחלקים אותם לקטגוריות. כל קטגוריה מקבלת מילת מפתח Primary אחת שזו המילת המפתח העיקרית של אותה קטגוריה. 

אחר כך אנחנו עוברים לנתח כל קטגוריה בפניי עצמה ומתחילים לעשות מאין קישור בין הקטגוריות לעמודים השונים באתר. כאשר אנו מבצעים מיפוי מילות מפתח לכל קטגוריה יכולה לקבל את אחד הסטטוסים הבאים:

1.עבור מילות המפתח בקטגוריה מאונדקס העמוד הנכון באתר

2.עבור מילות המפתח בקטגוריה מאונדקס העמוד הלא נכון באתר

3.אין עמוד שמאונדקס עבור מילות המפתח בקטגוריה.

כשאנחנו מבצעים מיפוי מילות מפתח אנחנו בעצם בונים מאין תוכנית עבודה מסודרת וברורה לקידום אתר האינטרנט שלנו. עבור קטגוריות בסטטוס השני נצטרך לבצע שינויים בעמוד המטרה שלנו כדי שהן יתחילו להפנות לעמוד הנכון. עבור קטגוריות בסטטוס הראשון נבצע שינויים בעמוד המטרה על מנת להתקדם בגוגל ועבור קטגוריות בסטטוס השלישי נצטרך לאפיין וליצור עמוד ייעודי על מנת להתקדם בביטויים באותה קטגוריה.

אם אתם מעוניינים שנשלח לכם את הקובץ המקיף שלנו לביצוע מיפוי מילות מפתח בצורה נכונה, מוזמנים לפנות אלינו באופן פרטני בקישור הבא:

https://slavindigital.co.il/contact-us/

השקיעו בתוכן

התוכן הוא בסוף המוצר שאתם מקדמים בגוגל. התוכן צריך להיות לא רק מותאם לגוגל, אלא בראש ובראשונה לגולש. וכמו שאתם לא הייתם רוצים להיכנס לאתר ולגלות שאתם קוראים תוכן משוכפל או תוכן AI ברמה נמוכה, כך גם גוגל לא היו רוצים לקדם תוכן שכזה.

בין אם אתם כותבים את התוכן שלכם בעצמכם ובין אם בעזרת כותב תוכן חיצוני ישנם כמה דגשים בסיסיים אך חשובים שעליכם לזכור כשאתם כותבים תוכן לכל עמוד באתר שלכם, בין אם מדובר במאמר או עמוד שירות.

1.אל תעתיקו תוכן ממקור אחר

2.תשמרו על חלוקה נכונה לפסקאות ותתי פסקאות

3.השתמשו בכותרות ותתי כותרות בשביל להקל על קריאת התוכן

4.השתמשו בפונטים קריאים וברורים.

5.אל תשתמשו במלל חסר ערך. השקיעו בכתיבת תוכן איכותי והכי חשוב – שעונה על השאלה או הצורך של הגולש שלכם.

נקודה חשובה לגבי תוכן AI 

יש היום המון מערכות שיוצרות תוכן AI בעברית ברמה גבוהה כמו LazySEO, רובי בוט או אפילו פרומפטים מדוייקים בChatGPT. למרות זאת, חשוב עדיין לזכור שמדובר בטכנולוגייה שנמצאת יחסית בתחילת דרכה, במיוחד בשפה העברית. לכן אם אתם נעזרים בכלי בינה מלאכותית לכתיבת התכנים שלכם תקפידו לעבור על התוצאה שיוצאת וללטש אותה לפני שאתם מפרסמים את המאמר.

כתיבת תוכן

תיאורי מטא

תיאורי מטא או Meta Description באנגלית הם התיאורים שגוגל מציג בתוצאות שלו. תיאורי מטא נותנים לגולש מושג לגבי התוכן בעמוד שאליו הוא רוצה להיכנס. את תיאורי המטא ניתן להזין לכל עמוד בנפרד באמצעות פלאגין הSEO באתר שלכם. כשאנחנו מזינים תיאורי מטא לעמודים השונים חשוב לזכור 2 דברים:

1.אל תעשו העתק הדבק לתוכן של העמוד

2.תכללו את המילים החשובות לכם בתיאור

3.היו תמציתיים ועמדו בטווח המילים המומלץ (150-160 תווים)

תיאורי מטא

כותרות מטא

כותרות מטא או Meta Titles באנגלית הן הכותרות שגוגל ומנועי חיפוש אחרים מציגים בתוצאות שלהם. תיאורי המטא הם אחד הגורמים שמשפיעים על הסיכויים שגולש יקליק או לא יקליק על התוצאה שלכם. כמות הקליקים שאתם מקבלים ביחס לחשיפות שלכם (CTR) הוא מדד ששולח לסיגנל לגוגל עם התוצאה שהוא הציג היא רלוונטית לגולש או לא.

לכן האינטרס שלנו במסגרת קידום האתר היא ליצור כותרות מושכות שעונות על כוונת החיפוש של הגולש, כדי להגדיל את כמות הקליקים שאנחנו מקבלים ולשדר לגוגל שאנחנו זו התוצאה הנכונה שהוא צריך להציג.

אז שהגולשים באמת יקליקו על המודעה שלנו הנה מספר טיפים לכתיבת מטא טייטל מנצח:

1.שלבו את מילות החיפוש בכותרת

2.שלבו הנעות לפעולה לכניסה לעמוד

3.השתמשו באורך המומלץ לכותרת מטא (50-60 תווים)

4.תכללו את שם האתר שלכם

5.תחשבו על כוונת הגולש בחיפוש שלו ותנסו להסביר לו כבר בכותרת שהתשובה נמצאת אצלכם באתר.

טיפ למתקדמים: אתם יכולים לנתח את העמודים שלכם שמקבלים הרבה חשיפות ומעט הקלקות (CTR נמוך) בSearch Console. אחת מדרכי הפעולה לשיפור אחוז ההקלקה באותם העמודים היא אופטימיזציה לכותרות המטא.

כותרות מטא

השתמשו בכתובות URL ידידותיות

כתובת URL זו הכתובת שאנחנו מזינים בשורת החיפוש בדפדפן שלנו על מנת להגיע לעמוד מסויים באינטרנט. כשזה מגיע לSEO, כתובות הURL צריכות בנויות להיות אחידות ולפי היררכיית האתר. מומלץ מאוד לשלב מילים חשובות בכתובות הURL שלכם. אנו דוגלים בשימוש בכתובות URL באנגלית שכן כתובות URL בעברית עוברות מאין ג'יברוש כשמחפשים אותן. יש כאלו שיחלקו איתנו על המתודולוגיה הזאת אבל בסה"כ לנו זה עובד לא רע.

כתובת URL תתחיל תמיד בפרוטוקול HTTP או HTTPS ולאחר מכן כתובת האתר שלכם:

https://exmaple.com

עמודי הקטגוריה שלכם צריכים להיות ממוקמים במקום שני בURL שלכם לדוגמא:

https://example.com/blog

https://example.com/seo

ובתוך עמודי הקטגוריה שלכם יש לרוב עמודי מוצר שכתובות הURL שלהם אמורים להיראות כך:

https://example.com/blog/bard-ai

https://example.com/seo/content-writing

 

השתמשו בתגיות כותרות H1-H6

נחזור רגע לנושא התוכן. ציינו שחשוב לחלק את התוכן שלנו לכותרות ותתי כותרות. אז בעניין זה, יש תגיות HTML לסוגי כותרות ותתי כותרות הידועות גם כתגיות H (Heading Tag).

התגית של הכותרת הראשית בעמוד תיקרא H1 וחשוב להגדיר לכל עמוד כותרת H1 אחת בלבד! בכותרת הH1 אתם אמורים להעביר את נושא העמוד או המאמר שהגולש עומד לקרוא.

לאחר מכן עומדות לרשותכן כותרות H2 עד H6. כותרות H2 הן כותרות המשנה הראשיות במאמר או בעמוד, כותרות H3 הן תתי כותרות של כותרות H2 וכך הלאה. מאמר שבנוי נכון תגיות כותרות ייראה בצורה הבאה:

<H1> כותרת ראשית
<H2> כותרת משנה ראשונה
<H2> כותרת משנה שנייה
<H3> תת נושא של כותרת משנה שנייה
<H3> תת נושא נוסף של כותרת משנה שנייה

 

התאמה למובייל

רוב הגלישה באינטרנט נעשת היום מהטלפונים הניידים. עקב הנתון הזה, גוגל מפצירים בבעלי אתרים להתאים את האתרים של למכשירים הניידים ואף יתרה מכך, ישנה גישת פיתוח אתרים הנקראת "Mobile-First" שאומרת שקודם כל צריך ליצור את גרסת המובייל של האתר ורק לאחר מכן את הגרסא של המחשב השולחני.

ישנן 2 דרכים עיקריות כדי לבדוק עם האתר שלכם מותאם למובייל כמו שצריך:

1.מתוך הכלי למנהלי אתרים של גוגל – Search Console

2.מתוך הכלי לבדיקת תאימות אתר לטלפונים הניידים של גוגל.

 

תאימות למובייל

שיפור זמני טעינה

בעידן שבו הסבלנות הולכת ופוחתת, לאתרים עם זמני טעינה מהירים יש יתרון מובהק וגוגל לא מכחישים זאת. זמני הטעינה של אתרי אינטרנט הוא גורם חשוב באלגוריתם של גוגל לדירוג אתרים וחשוב מאוד להשקיע בשיפור זמני הטעינה של האתר. מתחיללים בפעולות פשוטות כמו צמצום משקל תמונות בעזרת TinyPNG או המרה לפורמט WebP עד לביצוע עדכונים ושינויים בקוד של האתר.

אתם יכולים לבדוק את מהירות הטעינה של האתר שלכם בכלי של גוגל לבדיקת זמני טעינה, שם תקבלו ציון טעינה לגרסת המובייל והדסקטופ של האתר שלכם וגם  המלצות ודרכים לשיפור הציון שלכם.

לינקים פנימיים

מדובר באחת הפעולות שקל מאוד לפספס ונורא חבל – כי יש לה חשיבות עצומה לדירוג העמודים באתר שלכם. גוגל הוא בסופו של דבר זחלן שעובר בין עמודים שונים באינטרנט דרך קישורים, קורא אותם ואם הם נראים לו הוא מוסיף אותם לאינדקס שלו.

העובדה הזאת בלבדה מסבירה את החשיבות של עמודים פנימיים שכן אם יש לכם עמודים יתומים באתר (עמודים שאין עמודים אחרים באתר שמקשרים אליהם) ייקח לגוגל יותר זמן לאנדקס אותם ובאופן כללי, כדאי להמנע מכך.

אנו ממליצים לוודא שלכל עמוד באתר שלכם יש לינקים שיוצאים מתוך העמוד לעמודים אחרים באתר ומנגד, ישנם עמודים אחרים שמקשרים לאותו עמוד. בסוף האתר שלכם הוא אוסף של עמודים ומה שמקשר בין העמודים השונים והופך אותם לאתר הם הלינקים הפנימיים.

אלטים לתמונות

אלטים או טקסטים אלטרנטיביים לתמונות (Alternative Image Text) הם הטקסטים שמוקראים לגולשים עם ליקויי ראייה כאשר הם משתמשים בקורא מסך ונתקלים בתמונות. השימוש הנכון באלטים היא מחלוקת עתיקת יומין בין מקדמי אתרים שכן חלק מהמקדמים טוענים שהאלטים זה מקום לדחוף מילות מפתח בעוד שאחרים טוענים שהאלטים צריכים לתאר באופן מדוייק את התמונה כדי להעביר זאת למשתמשי הקצה. אתם ודאי יכולים לנחש באיזו עמדה גוגל תומכים.

אז למרות שצריך לתאר את מה שקורה בתמונה אין זה אומר שאי אפשר לתאר את התמונה בצורה כזו שתכלול את מילות המפתח שלנו מצד אחד וגם תיתן תיאור מדוייק לגולש. בחירה נכונה של תמונות לתכנים שלכם תקל עליכם בתהליך כתיבת האלט המושלם.

חשוב לוודא שלכל התמונות המפורסמות באתר יש טקסט אלטרנטיבי. ניתן לאתר תמונות שלא הוזן להן טקסט באמצעות הכלי לסריקת אתרים Screaming Frog.

תדירות שינויים באתר

זה אחד מעקרונות הבסיס לקידום אורגני לא רק בגוגל אלא גם בפלטפורמות נוספות כמו הרשתות החברתיות השונות. תדירות פרסום תכנים מצביע על כך שמדובר בנכס פעיל שמעלה תוכן עדכני ולא מיושן ועל כן גוגל ופלטפורמות אחרות מתעדפות אתרים כאלו.

השתדלו לשמור על קצב אחיד של העלאת תכנים לאתרים שלכם ואל תזניחו את האתרים. תשתדלו להעלות לפחות פיסת תוכן אחת בשבוע.

תדירות העלאת תכנים לאתר

עקבו אחר ההתקדמות שלכם

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל תתפלאו לשמוע שיש לא מעט בעלי מקצוע ששוכחים את הדבר הכל כך פשוט הזה. קיימים כיום כלים רבים שאתם יכולים להזין אליהם את מילות המפתח שלכם ולעקוב אחר קצת ההתקדמות שלכם באותם ביטויים ועוד נתונים סטטיסטיים מעניינים.

באמת קיימים המון כלים היום בשוק וכולם מציעים חבילות שונות במחירים שונים. אנחנו משתמשים בSERanking אבל כלים מומלצים נוספים הם Highver, SerpRobot, ProRankTracker ועוד.

חשוב לזכור שניתן גם לקבל מידע על המיקומים שלכם מתוך ה-Search Console ומביני עניין גם יוכלו ליצור מעקב מילים פשוט עם חיבור API לקונסול אך הממשקים הנוחים והברורים של המערכות שציינו לגמרי שווים את ההוצאה.

צרו והגישו Sitemap

מפת האתר או הSitemap זהו קובץ XML שבאמצעותו מנועי חיפוש יכולים למצוא, לזחול ולאנדקס את כל התוכן של האתר. מפות אתר גם מסבירות למנועי החיפוש את הסטרוקטורה וההיררכייה של האתר, מתי עמוד מסויים עבר עדכון לאחרונה ועוד. 

את מפת האתר ניתן להגיש לגוגל באמצעות ה-Search Console. למרות שכדאי שלכל אתר יהיה מפת אתר, לאתרים גדולים עם המון עמודים החשיבות היא עליונה.

אם יש עמודים שאתם לא רוצים שיופיעו במפת האתר שלכם עליכם לחסום את אותם עמודים באמצעות פקודת Disallow בקובץ Robots.TXT עליו נפרט בסעיף הבא

הגדירו קובץ Robots.TXT

למרות שזה יכול להשמע מלחיץ ומתקדם, תאמינו לנו שמדובר בתהליך די פשוט. קובץ הRobots הוא קובץ באתר שלכם שכל תכליתו היא להגיד למנועי חיפוש לאן הם יכולים ללכת ולאן הם לא.

מדובר בקובץ TXT פשוט אומנם אך החשיבות שלי היא עצומה. ישנם הרבה עמודים שאנחנו לא רוצים שיגיעו למנועי החיפוש כמו עמודי ניהול אתר לדוגמא. לפני שאנו מגישים את מפת האתר לגוגל, חשוב לוודא שכל העמודים שאנחנו לא רוצים שיסרקו יהיו חסומים באמצעות פקודת Disallow בקובץ.

ניתן לערוך את הקובץ דרך תוסף הSEO שלכם כמו Yoast לדוגמא.

בתמונה: המחשה באמצעות בינה מלאכותית של הזחלנים של מנועי החיפוש

Search Engine Crawlers

HTTPS

אתרים עם תעודת SSL אלו אתרים שמשתמשים בפרוטוקול מאובטח לצורך העברת נתונים. אתרים שכל העמודים שלהם מאובטחים עם תעודת SSL מקבלים עדיפות במנועי החיפוש ומדובר היום באמת בסטנדרט מסויים בתעשייה. במידה ולאתר שלכם יש עמודים שמוצגים בגרסת הHTTP שלהם השתמשו במעבר 301 בשביל לדאוג שגרסת הHTTPS תהייה זו שתוצג לגולש ולמנועי החיפוש. ניתן לרכוש תעודת SSL בספק השרת שלכם.

SEO למתקדמים

מקווים שלא התעייפתם כי אנחנו רק התחממנו. בטיפים הבאים אנחנו נתייחס לפרקטיקות והמלצות למתקדמים לקידום אתרים בגוגל. עכשיו כשיש לכם את הבסיס יכול להיות שכבר תוכלו להבין ולהשתמש בטיפים הבאים. שימו לב שהטרמינולוגיה וצורת ההתנסחות תהייה מכוונת יותר לאנשי SEO עם ניסיון. בסוף, הכנו הפתעה קטנה לבעלי עסקים שעובדים או רוצים לעבוד מול סוכניות SEO.

מחקר מתחרים

מכירים את הביטוי "החזיקו את חבריכם קרוב ואת אויבכם עוד יותר קרוב"? אז גם בSEO. מחקר מתחרים צריך להתבצע אחת לתקופה ועבור מילות המפתח שבהן אנו מרגישים שאנחנו לא מתקדמים או נתקלים באתגר מסויים. הקונספט של מחקר מתחרים הוא די פשוט. תבחרו מילת מפתח, תחפשו אותה בגוגל, תיקחו את 5 המתחרים במקומות הראשונים ותעשו מאין סיכום של מה שהם עושים ברמת התוכן, קישורים, ציוני טעינה ועוד. בדקו איפה הפערים שלכם ובצעו אופטימיזציה בהתאם. מוזמנים ליצור איתנו קשר בשביל לקבל קובץ אקסל מוכן לביצוע מחקרי מתחרים.

אנו ממליצים לבצע את המחקר עבור מילות מפתח עיקריות כאשר אתם רואים שאין התקדמות או שיש דעיכה במיקומים שלכם עבור אותן מילות מפתח ואתם לא מצליחים לשים את האצבע על מה שאתם עושים לא נכון. 

שאלות נפוצות

על הסכמות אנחנו נפרט בסעיף הבא, אבל לפני כן אנחנו חייבים להתעכב על השאלות הנפוצות כי תכל'ס, מי שלא עושה את זה פשוט מפספס. שאלות נפוצות הן קודם כל סכימה שאתם יכולים להטמיע ולשפר את נראות האתר שלכם בעיני גוגל. מעבר לכך, בעזרת שילוב של שאלות נפוצות אתם פותחים את הדלת לתוצאה אפס, התוצאה המורחבת שמוצגת בגוגל מעל התוצאות האורגניות.

אתם יכולים לקבל רעיונות לשאלות נפוצות ממגוון רחב של מקורות כמו Ahrefs, Google Keyword Planner, AlsoAsked, AnswerThePublic, ההשלמה האוטומטית של גוגל ו-ChatGPT. אז תפסיקו אם התירוצים שאין לכם רעיונות ותתחילו לשלב שאלות נפוצות באתרים שלכם!

תוצאה אפס

הטמיעו סכמות

סכמות הן לגמרי ה-Bad Boy של עולם הSEO וכולם רוצים אותן אצלם באתר. סכמות הן בעצם פיסות קוד שעוזרות לתאר בצורה טובה יותר למנועי החיפוש את האלמנטים השונים בעמוד שלכם. ישנם סכמות רבות שאפשר להטמיע באתר כמו: לוגו, פרטי עסק מקומי, שאלות נפוצות ועוד. מעבר לכך שהן עוזרות לקידום הן גם משפרות את נראות התוצאות שלנו בחיפוש על ידי הצגה של תוצאות עשירות.

ניתן להטמיע סכמות באמצעות קוד (בעזרת מתכנת) או באופן ידני דרך פלאגינים כמו Yoast. תוכלו לראות את כל התוצאות העשירות הקיימות בגוגל בגלריית התוצאות העשירות של גוגל.

ניתן לבדוק אם הטמענו את הסכמות כמו שצריך באתר:

https://search.google.com/test/rich-results

תוצאות עשירות

Disavow

עולם הSEO הוא לא תמיד ורוד וטקטיקות Black Hat SEO עדיין נפוצות וכן גם הכנסת לינקים שהם לא הכי איכותיים לאתרי מתחרים. אז אם אתם מזהים בAhrefs שכמות הלינקים שלכם עם DR 0 עולה (לינקים שלא אתם הכנסתם) השתמש בכלי הDisavow של גוגל על מנת לבקש מגוגל להתעלם מאותם קישורים. אנו ממליצים לעשות את הפעולה הזו לפחות אחת לרבעון לכל אתר שאתם מקדמים.

מיפוי עמודים מאונדקסים

אחד העדכונים האחרונים שטלטלו את עולם הSEO הם כמובן עדכון התוכן העוזר או Helpful Content Update הידוע לשמצה. העדכון היה מטלטל כי בעדכון זה גוגל הודיעו חד וחלק שהם מתחילים להעניש אתרים עם המון עמודים מאונדקסים שלא מביאים תוכן עם ערך לגולש. 

לכן, היום יותר מאי פעם חשוב לבצע מיפוי עמודים באתר ולהסיר מאינדוקס עמודים שהתאנדקסו ואין להם כל תכלית. בשביל לעשות את זה כל מה שעליכם לעשות זה להיכנס לקונסול לדו"ח העמודים המאונדקסים, לייצא את כל העמודים לאקסל ולסדר אותו.

לאחר מכן תסמנו לכם את כל העמודים שאתם מעוניינים להסיר והסירו אותם דרך הקונסול.

Web Core Vitals

מדדי הביצוע העדכניים של גוגל – Web Core Vitals זוכים למקום נכבד באלגוריתם של גוגל ואף זוכים לדו"ח ייעודי בPage Speed Insights ובSearch Console. בדקו את הדו"ח על בסיס חודשי וביצעו אופטימיזציה בעת הצורך. במקרה שלנו אנחנו נעזרים בתכנת, אבל מתכננים ממש בקרוב להעלות מדריך מפורט גם לאנשי SEO ללא גישה לתכנת לטיפול בשגיאות Web Core Vitals.

E.E.A.T ו-Y.M.Y.L

בואו נודה, כל היום זורקים את ראשי התיבות האלו על ימין ועל שמאל ובתכל'ס אנחנו לא באמת מבינים עד הסוף מה הקיצורים האלו שגוגל כל כך אוהבים בכלל אומרים. אז בשביל לפשט לכם בסעיף זה נסביר מה הם האלמנטים האלו וכיצד לבצע פעולות שיחזקו את סמכותיות האתר שלכם בעיני גוגל.

הביטוי E.E.A.T משמעותו Experience, Expertise, Authoritativeness and Trustworthiness. כל אלו הן התכונות שגוגל מחפשות באתרים בשביל להבין שאותם אתרים הם ברי סמכא בתחומם. אם נתרגם לעברית הרי שמדובר בניסיון, מומחיות, סמכותיות ואמינות. כל התכונות האלו הן חשובות לכל אתר אך חשובות יתרה באתרים מקטגוריית Y.M.Y.L.

Y.M.Y.L (Your Money Your Life) אלו אתרים בנישות שעוסקות בנושאים רגישים ופיננסיים של הגולשים. אלו יכולים להיות אתרים של יועצים פיננסיים, רופאים, קופות גמל ועוד. באתרים מסוג זה נדרשת רמה גבוהה יותר של בטיחות בין בעל האתר ולכן האלגוריתם של גוגל נוקשה יתרה עם אתרים מהקטגוריה הזו.

נחזור רגע לE.E.A.T. ישנן מספר פעולות שאתם יכולים כדי לחזק את האמינות של האתר שלכם בעיני גוגל:

ניסיון

1.ספרו על הניסיון שלכם בעמוד ועמוד האודות בתחומכם
2.שתפו בהוקרות ואירועי עבר מהעסק שלכם
3.הקימו עמוד מן התקשורת עם כתבות על העסק שלכם
4.הוסיפו עמודי פורטפוליו ופרוייקטים

מומחיות

1.הוסיפו תעודות והוקרות לאתר שלכם
2.הטמיעו ביקורות גולשים וביקורות מהנקודה הלוקאלית שלכם בגוגל
3.באידאל עדיף שתהיה פרסונה מאחורי האתר שזוכה לשבחים בכתבות ופוסטים ברשתות החברתיות בתחום העיסוק של האתר

סמכותיות

כדי לחזק את הסמכותיות של האתר עליכם בעיקר להשקיע בפעילות Off-Site – בניית קישורים, הוספת אזכורים לאתר שלכם בפורומים מקצועיים, פוסטים ברשתות החברתיות ועוד

 

אמינות

1.הוסיפו פרטי יצירת קשר באתר וכתובת באתר שלכם לתמיכה
2.השתמשו HTTPS
3.הוסיפו מדיניות פרטיות, תקנון אתר ומדיניות החזרים (לחנויות איקומרס)
E-E-A-T

רשתות חברתיות

מתקשר לסעיף הקודם. הרשתות החברתיות תופסות חלק גדול מהפעילות האינטרנטית ובניית תדמית פעילה וייצוגית ברשתות החברתיות למותג שלכם זו דרך מעולה לתרום לתדמית הכללית של המותג שלכם וגם לקידום האתר שלכם במנועי החיפוש.

אל תשכחו מקישורים

איך בונים קישורים? גם פה יש Debate ארוך שנים בנושא. העניין הוא שרוב הפרקטיקות המקובלות היום להשגת קישורים לפחות בארצנו הקטנה הם בגדר השטח האפור של גוגל בכל מה שקשור לבניית פרופיל קישורים. לרוב עסקים הולכים על האפשרויות של רכישת קישורים או החלפות קישורים. 

אך יש גם יתרונות להיותנו ארץ קטנה. אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם בעלי אתרים, בעלי עסקים ואנשי SEO דרך הרשתות החברתיות בשביל ליצור מאין מאגר של אתרים פוטנציאליים שאתם יכולים לעבוד על מנת לזכות בקישור משם. כל עוד אתם שומרים על קצב צמיחה הגיוני לפרופיל הקישורים שלכם, אתם משקיעים בהוצאת קישורים מתכנים איכותיים ומאנקורים בעלי קונטקסט הגיוני, אין סיבה שאתם לא תתקדמו בתוצאות.

השתדלו להמנע מפרקטיקות מיושנות כמו הוצאות קישורים מתגובות או החלפות קישורים הדדיות שכן זה מגדיל את הסיכוי שלכם לקבל Penalty מגוגל. בנוסף, בדקו את הטראפיק ודירוג הדומיין (DR) של האתר שאתם רוצים להוציא ממנו קישור לפני יצירת הקשר.

אם אנחנו מדברים על חו"ל עולם בניית הקישורים עשיר בהרבה. ישנם אתרים כמו HARO שמאפשרים ליצור קשר עם עיתונאים וכך לקבל קישורים. שליחות מיילים ופניות קרות לאתרים הן גם פרקטיקות מקובלות ונפוצות. לא משנה באיזו פרקטיקה אתם בוחרים. כל עוד אתם שומרים על הנקודות שכתבנו בסעיף זה אתם הולכים לבנות פרופיל קישורים איכותי.

טפלו בזמני שהייה

זמן שהייה נמוך משמעותו שהגולש לא קיבל את מה שהוא חיפש בעמוד שלכם. מפו עמודים עם זמן שהייה נמוך (פחות מ10 שניות) דרך גוגל אנליטיקס ובדקו כיצד אתם יכולים לעשות אופטימיזציה לעמודים אלו כדי לשפר נתון זה. בעיות שיכולות לגרום לזמני שהייה נמוכים הם בעיות תוכן, זמני טעינה ארוכים, באגים ועוד.

טפלו בשיעורי נטישה Bounce Rate

בדומה לזמני השהייה, שיעורי נטישה הם עוד מדד שיכול להעיד על כך שמשהו לא תקין בעמוד. נטישה מבחינת גוגל אנליטיקס זו יציאה מהאתר לפני שבוצע לפחות איוונט אחד (גלילה, הקלקה וכו'). גם כאן אנו ממליצים אחת לרבעון לפחות לעבור ולמפות את העמודים באתר שלכם שזוכים לשיעורי נטישה גבוהים ולטפל בהם.

קידום לוקאלי Local SEO

קידום לוקאלי זו שיטת קידום רלוונטיים לעסקים עם כתובת פיזית שנותנים שירות באיזור ספציפי כמו מסעדות, שירותי משלוחים, בעלי מקצוע ועוד. הקידום הלוקאלי אמנם נחשב כאסקולה נפרדת בSEO אך ללא ספק קיימים קשרי גומלין בין הקידום הלוקאלי והאורגני של האתר שלכם. 

כשמקדמים את האתר בצורה אורגנית חשוב להכיר ולטפל ב2 דברים:

1.השיגו ביקורות לנקודה הלוקאלית שלכם. שלחו מיילים ללקוחותיכם וחשבו על דרכים יצירתיות לפנות ללקוחותיכם ולבקש חוות דעת.

2.השיגו ציטוטים ושמרו על NAP. ציטוטים אלו אזכורים של העסק שלכם ברחבי הרשת. בחו"ל יש כלי מצויין שעושה שתורם לזה הנקרא BrightLocal. בארץ ממליצים לדאוג שהעסק שלכם מופיע בפורטלים ואינדקסים מקצועיים בנישה שלכם. שמירה על NAP משמעותה שמירה על שם, כתובת וטלפון אחידים בכל הציטוטים שלכם.

קידום לוקאלי Local SEO

שיפור שיעורי המרה

בסופו של דבר הקידום האורגני מתבצע בשביל להגדיל את הכנוסיתכם דרך האתר. אם אתם שמים לב שבעמודים מסויימים אתם זוכים לטראפיק גבוה ומעט המרות, כנראה שאתם צריכים לעשות אופטימיזציה לשיעור ההמרה (CRO). 

מספר טיפים לשיפור אחוזי המרה באתר:

1.השתמשו בפופאפים לקידום מכירות

2.הוסיפו הנעות לפעולה וטפסי לידים Above The Fold (לפני הגלילה הראשונית בעמוד)

3.הוסיפו מספר דרכים ליצירת קשר כמו וואטסאפ, טלפון וטפסי לידים.

4.הקלו על הגולש בעת יצירת הקשר ואל תכבידו עליו במילוי פרטים לא רלוונטיים.

5.השוו את הצעות המכר שלכם עם המתחרים ושלבו הצעות מכר אטקטיביות בעמודים.

ניתוחי אתר SEO Audits

אפשר לומר שבמדריך זה נתנו לכם מאין צ'קליסט לקידום האתר שלכם. ביצוע צ'קליסטים מסוג זה נקראים SEO Audits ולרוב מבוצעים על ידי בעלי מקצוע וחברות קידום אתרים בעת קליטת הלקוח. כמו שכבר הבנתם עבודת איש הSEO היא מרובה ופעמים רבות אפשר ללכת לאיבוד בתוך כל הסווח הזה. לכן אנחנו מציעים אחת לתקופה לכל בעל אתר (אחת לחצי שנה לפחות) לבצע SEO Audit על האתר תוך התעדכנות בכל הטרנדים האחרונים בעולמות קידום האתרים. כך אתם יכולים להבטיח שאתם תמיד עולים על דברים שאולי פספסתם בקידום האתר שלכם בזמן. 

כל מה שלא הספקנו ברשימה

אנחנו לא רוצים לסיים בהרגשה שפספסנו משהו אז הכנו עוד רשימה עם נגיעה בפעולות SEO נפוצות שחשוב לבצע ולא הספקנו להרחיב עליהן:

Cannonical

אם יש לכם עמודים משוכפלים או מספר וריאציות שונות של אותו העמוד, השתמשו בתגיות קנוניקל לעמוד המקור.

תוסף נגישות

ודאו שיש לכם תוסף נגישות באתר ושהאתר שלכם מונגש לבעלי מוגבלויות.

עמוד 404

ודאו שיש לכם עמוד 404 שמאפשר ניווט נוח לעמודים רלוונטיים באתר, ודאו שאין לכם עמודים חשובים באתר בסטטוס 404.

Hreflang

ודאו שבאתר שלכם מוגדרות תגיות Hreflang במידה והאתר שלכם הוא במספר שפות

פירורי לחם

ודאו כי באתר שלכם מוטמעים פירורי לחם באופן תקין בכל העמודים.

טיפ בונוס: עבודה מול סוכנויות דיגיטל

הגענו לסוף המאמר והבטחנו לכם הפתעה. אם אתם בעלי אתרים או בעלי עסקים ופשוט אין לכם זמן, רצון או יכולת להתעסק בקידום האתר שלכם (בכל זאת כתבנו כאן לא מעט מטלות), עליכם להיעזר באיש מקצוע שיעשה זאת עבורכם בצורה מהימנה. יכולנו לבוא ולשווק כאן את עצמנו, אבל אתם כבר הבנתם מה אנחנו עושים ומציעים פה במאמר.

מה שכן, אם אתם רוצים לעבוד מול כל בעל מקצוע בתחום הSEO, חשוב לנקוט מספר אמצעי זהירות ולבחור את בעל המקצוע שייתן לכם את התמורה המירבית לתקציב הקידום שלכם. אנחנו כותבים את החלק הזה של המאמר בצער רב שכן קיימים לא מעט בעלי מקצוע שמוציאים שם רע לתחום הSEO וגורמים לבעלי עסקים להיכוות ולהפסיד כסף.

איך בוחרים סוכנות דיגיטל?

1.בדקו עם אילו לקוחות הסוכנות הזו עבדה. האם היא עבדה עם לקוחות בתחום שלכם? האם הלוגואים שהיא מציגה אלו לקוחות שהיא הביאה למקומות גבוהים בגוגל? באילו ביטויים ולאילו מקומות?

2.בדקו חוות דעת על הסוכנות ברשת (אפשר גם לנסות ליצור קשר עם לקוחות עבר ולבקש ביקורות).

3.האם מדובר בסוכנות ותיקה או חדשה? היתרון בסוכנות ותיקה הם הניסיון ולרוב צוות גדול יותר של עובדים.

4.מה השירות שאתם מקבלים מהסוכנות? האם אתם מקבלים מענה מהיר לשאלותיכם?

5.מחיר – כשאתם מקבלים הצעת מחיר מסוכנות דיגיטל, תבקשו לדעת מה זה כולל. האם חלק מהתקציב הולך לבניית קישורים? אם כן, באיזה אופן? כמה מאמרים הולכים לעלות בחודש?

6.תוך כמה זמן אומרים לכם שאתם תראו תוצאות? לרוב מתחילים לראות תוצאות ותנועה לאתר תוך כחצי שנה.

סימנים לכך שמדובר בסוכנות מהימנה

1.קיבלתם גישה לדו"ח מיקומים המתעדכן באופן שוטף עם כל המילים המתועדפות.

2.קיבלתם מחקר מילות מפתח מפורט ועברו איתכם עליו.

3.בוצע מיפוי מילות מפתח וקיבלתם דו"ח מפורט.

4.אתם מקבלים דו"ח חודשי מפורט ומובן.

5.אתם מקבלים דו"ח על סטטוס הקישורים החיצוניים שלכם.

6.קיבלתם דו"ח SEO Audit מקיף בעת הקליטה שלכם.

7.אתם מקבלים דו"ח אסטרטגייה מפורט לתקופות זמן שונות.

8.אתם יודעים לאן כל שקל ושקל שלכם הולך.


אם עניתם "כן" על רוב הנקודות שכתבנו כן, כנראה שיש לכם סוכנות דיגיטל/קידום אתרים מהימנה שתעיף אתכם קדימה. בהצלחה!

יונתן סלבין

יונתן סלבין

מומחה לשיווק דיגיטלי ומרצה לפרסום ממומן בדיגיטאלנט. גיק של חדשנויות, גיימר ומטאליסט ואבא לצ'ארלי הכלב.

תוכן ישים, חדשני ומעניין על בינה מלאכותית ושיווק?

הירשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו מבטיחים לשתף אתכם בכל התכנים שיעזרו לכם להשאר Up-To-Date עם עולם השיווק הדיגיטלי והבינה המלאכותית.

מאמרים מומלצים

קידום אתרים לרופאים
קידום אתרים

קידום אתרים לרופאים

גם לרופאים, קידום אתרים בגוגל זו דרך מצויינת להגיע ללקוחות חדשים, לשתף בידע חיוני ולספק את שירותיהם. במאמר הבא נצלול עמוק יותר לנושא קידום האתרים לרופאים

עדיין לא לקוחות שלנו?

אנחנו כאן כדי לקחת אתכם הכי רחוק שאפשר

שיווק באמצעות בינה מלאכותית

הגיע הזמן לקחת את העסק שלכם לעידן החדש!

השאירו פרטים ואנחנו ניקח את זה משם: