לפני שנדון מה זה בינה מלאכותית (AI) ואיך זה עוזר לנו, או שלא, ננסה לעשות סדר ונבין מה זה שיווק דיגיטלי.
השיווק הדיגיטלי בכלליות מתחלק לשניים. פרסום אורגני שכולל בתוכו SEO, פרסום ברשתות החברתיות וכו' ופרסום ממומן (PPC) ברשתות כגון גוגל, פייסבוק, אינסטגרם וכו'.
מאז פריצתה של הבינה המלאכותי לחיינו, כמעט ואין איש שיווק שהתנסה או משתמש בכלי הבינה המלאכותית.
האם כלי הבינה המלאכותית האמת עוזרים? האם מקצועות כמו קופירייטינג, עיצוב ועוד בסכנה?
בואו נתחיל.
מה זה בינה מלאכותית?
בינה= חוכמה. בינה מלאכותית (כמו גם שמה) הינה ניסיון לייצר חוכמה/מחשבה בעזרת טכנולוגיה (בצורה מלאכותית).
הפעם הראשונה שבא נוסדה הבינה המלאכותית הייתה ב 1956 ומאז היא ממשיכה להשתפר. כיום, מטרתה של הבינה המלאכותית המודרנית, היא לבצע משימות המצריכות חכמה בצורה אוטומטית.
יתרונות של בינה מלאכותית בשיווק דיגיטלי
בניית אתר באמצעות בינה מלאכותית– בעבר כדי לבנות אתר היה צריך ידע רב במחשבים ואנשים היו מתמקצעים רק בזה וכאשר הם היו בונים את האתר, הם היו משקיעים בכך שעות רבות. היום בעזרת טכנולוגיית הבינה המלאוכותית, ניתן ללמוד לעשות זאת יותר בקלות. רוצים לדעת איך? מוזמנים לקרוא את הכתבה שלנו בנושא.
למידת השוק– עד כניסתה של הבינה המלאכותית, אנשי השיווק היו משקיעים שעות בסקרים, אגירת מידע ותקציבי פרסום על מנת ללמוד את השוק שלהם בצורה מעמיקה. הבינה המלאכותית יודעת לעבד ולנתח כמויות גדולות של נתונים. ניתן להשתמש בתכונה זו על מנת ללמוד תחומי פעילות שונים ולהתאים את הפרסום בתחום הספציפי שרוצים בצורה המדויקת מהירה וחסכונית יותר. בנוסף, לאחר תחילת הפרסום, ניתן להשתמש בכלי בינה מלאכותית כדי ללמוד את התנהגות קהל היעד כלפי המודעה, אזורים רלוונטיים יותר לפרסום, העדפות של קהל היעד ועוד. כל אלה מאפשרים לאיש השיווק לתת את העבודה המדוייקת והמהירה ביותר.
כלים כמו צ'אט GPT או Claude, אשר להם גישה לאינטרנט ולקבצי מחשב, יש אפשרות לנתח מידע עצום שכבר קיים ברשת בתור רגעים ספורים ולתמצת אותו לכדי דו"ח פשוט שסוקר את השוק אליו אנחנו רוצים להיכנס.
חיזוי– אומנם הבינה המלאוכתית עדיין לא קוראת את העתיד אבל היא כן מאפשרת לנו, בעזרת היכולת הטובה שלה לניתוח נתונים, לשער מגמות התנהגות ותוצאות של פרסומים שונים. גם תכונה זאת, מאפשרת לאנשי שיווק לבצע את העבודה בצורה הטובה, המדוייקת, המהירה והחסכונית ביותר.
יצירת תוכן– בעקבות היכולת שדיברנו עליה של הבינה המלאכותית ללמוד את קהל היעד, הבינה המלאכותית יכולה לכתוב את התוכן המתאים ביותר לקהל היעד. בנוסף, ניתן גם ליצור תמונות מאפס בבינה מלאכותית המותאמות לצרכי הפרסום בצורה מדוייקת בעזרת כלים כמו DALL-E או Midjourney – הדמיון זה הגבול.
שירות לקוחות– מי מאיתנו לא נתקל בצ'אטבוט (צ'אט של שירות לקוחות ללא נציג)? בעזרת הצ'אטבוט, עסקים יכולים לתת שירות לקוחות מיידי ומהיר 24/7 יחד עם חיסכון בעלות נציגי שירות לקוחות.
האם יש מקצועות בעולמות השיווק שיעלמו מהעולם?
גם אנחנו לא מגלי עתידות, אבל נכון לעכשיו מהניסיון שלנו, כלי הבינה המלאכותית יכולים לעזור מאוד ולדייק את העבודה של אנשי המקצוע אבל לא להחליף אותם.
כלי בינה מלאכותית שעוזרים בשיווק דיגיטלי
פולי– יצירת תכנים מסוגים שונים בעברית בעזרת בינה מלאכותית. בעזרת כלי זה תוכלו גם לכתוב פוסטים וגם ליצור תמונות.
Midjourney– יצירת איורים מדוייקים בעזרת טקסט.
בארד– צ'אט בוט המבוסס בינה מלאכותית, מאפשר כתיבה בעברית, שאילת שאלות ולמידה.
Canva's Magic Write– כתיבת טקסט בקלות עם אפשרות עיצוב בתוך תבניות קנבה במהירות
כמובן שיש עוד המון כלי בינה מלאכותית מעניינים שעוזרים בשיווק דיגיטלי ועליהם נספר בהמשך, רוצים להמשיך להתעדכן וללמוד על בינה מלאכותית ושיווק דיגיטלי? מוזמנים לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות, שם עולים מידי שבוע סרטנים על בינה מלאכותית, עסקים ושיווק דיגיטלי, או להירשם כאן למטה לניוזלטר שלנו.