למה חשוב לשים לב כשעושים קידום אתרים לוקאלי?

קידום אתרים לוקאלי
קידום אתרים לוקאלי זו דרך מצויינת עבור עסקים הנותנים שירות באיזור מוגבל גאוגרפית להגדיל את החשיפה שלהם ואת הפניות לעסק. כל מה שרציתם לדעת על קידום לוקאלי במאמר הבא

אהבתם? שתפו עם העולם!

כשמתעסקים בשיווק באינטרנט, בדגש על גוגל, נוטים לדבר בעיקר על קידום אורגני, שכבודו במקמו מונח, אך חבל שבמקביל שוכחים את קידום האתרים הלוקאלי. קידום זה חייב להיות חלק מאסטרטגיית ה-SEO לעסקים שהשירותים שלהם מתמקדים באיזור גאוגרפי מסויים, ואם לא עשיתם זאת עד עכשיו, המדריך שלפניכם וודאי ישכנע אתכם לעשות זאת.

כל עסק רוצה להופיע בעמוד הראשון של גוגל וכמה שיותר גבוה, בכל זאת מדובר במנוע החיפוש הכי חזק כבר שנים ארוכות. על פי נתוני גוגל, מעל ל-75% מאנשים שמבצעים חיפוש מקומי בטלפון שלהם, מגיעים לבקר באותו העסק תוך יום. נתון לא מפתיע לאור העובדה שגוגל נחשבת מאוד אמינה בעיניי הגולשים שלה.

קידום אתרים לוקאלי (כלומר מקומי) הוא דרך מצוינת להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל, והוא מבוסס, כמו שבטח כבר הבנתם מהשם, על המיקום הגיאוגרפי של העסק (ולדיוק- שילוב של קידום אורגני וקידום במפות של גוגל). המטרה מאחורי קידום זה היא ביצוע אופטימיזציה שתוביל לדירוג גבוה של האתר בחיפושים המבוססים על מיקום, כלומר כאשר רושמים בחיפוש את השירות המבוקש ואת המיקום – למשל, קולנוע בתל אביב. לגוגל יש אינטרס לתת את המענה הטובה ביותר לחיפוש כזה כי זה חלק ממה שהופך את מנוע החיפוש שלה למנוע חיפוש מוביל ורלוונטי עבור משתמשיה. רבים מכם בטח שואלים "אבל מה אם אין לי אתר עסקי מקצועי?" – ובכן, הבשורה הטובה היא שגוגל עדיין מאפשרת לכם לרשום את העסק שלכם אצלה (דרך Google My Business) ויש לכך יתרונות ברורים. היות ומספר הטלפון, שעות הפתיחה ושאר הפרטים פשוט מופיעים בעת החיפוש מבלי להיכנס לאתר, הגישה אל השירות הופכת קלה יותר.

יונה – העדכון שעשה את ההבדל

לפני עשור כמעט הגיח לעולם ה-Google Pigeon Update, קודם בחו"ל ורק לאחר מכן בארץ. עדכון זה נועד לשדרג את תוצאות החיפוש המקומיות עבור הגולשים בשביל להעניק להם את התוצאה המדויקת ביותר. העדכון מתבסס על פרמטרים שונים, כגון כתובת IP, ומציג לגולש עסקים שקרובים אליו, על פי רלוונטיות. 

כאשר מתבצע חיפוש מקומי, גוגל ישלוף קודם את המידע מנתוני המפות וגוגל עסקים, עוד לפני תוצאות המבוססות על קידום אורגני, דבר המקל על הגולש שלא צריך להיכנס לאתר בשביל לקבל פרטים, ותורם לעסק שמקבל הזדמנות פז להופיע בין שלושת העסקים הראשונים שעולים בחיפוש. בהתאם לכך, ההעדפה במקרה כזה תהיה להגדיר מיקום אחד לעסק ושם לרכז את מלוא הכוח. אם השירות של העסק מתפרס על מספר אזורים, כמובן שיש לציין זאת אבל דעו כי כאשר העסק מזוהה עם מקום ספציפי כך הקידום בתוצאות החיפוש המקומיות יהיה גבוה יותר. 

ויחד עם זאת, אין ספק שלמרות כל מה שנאמר, לא נראה שהכיוון של גוגל כרגע הוא להפסיק לתת העדפה ניכרת לעסקים גדולים ומוכרים, אבל אולי כמו שקורה מעבר לים עם עדכון זה, גם בישראל זה עוד יקרה.

מה משפיע על הקידום הלוקאלי

ישנם מספר דברים בולטים שניכר כי הם משפיעים על המקום בו העסק שלכם יופיע בעת שמתרחש חיפוש הכולל מיקום. הראשון הוא דיוק ובעצם מדובר פה בהיגיון פשוט – אם השאיפה של גוגל היא לשמור על אמונם של הגולשים בתוצאות שלה, בשביל שהיא תבחר לקדם את העסק שלכם המידע שהוא מציג צריך להיות מדויק ונכון, לכן יש לפרט כמה שיותר על שירותי העסק. מה עוד יכול לעזור לרלוונטיות של המידע? חוות הדעת שכותבים עליכם, לכך אל תהססו לבקש כאלה מלקוחות.

היבט נוסף הוא מידת הפופולאריות. עסק מוכר שמתרחשות בו הרבה אינטראקציות כגון כניסה לאתר, כתיבת ביקורת, קבלת דירוג וכו' ייחשב אמין יותר בעייני גוגל וכך יקודם גבוה יותר. והדבר השלישי שמשפיע על החלטותיה של גוגל הוא המרחק בין מי שהריץ את החיפוש לבין מיקום העסק, אך זה פרמטר שאין עליו שליטה. 

עוד אלמנט שחשוב לשים עליו דגש הוא עקביות בN.A.P. הN.A.P הם בעצם הפרטים על העסק שלכם שכוללים שם, כתובת וטלפון. כאשר אתם מקדמים את האתר שלכם ברשת ומוסיפים אליו אזכורים (Citations) באינדקסים ואתרים אחרים, עליכם לוודא שאתם שומרים על השם, הכתובת והטלפון שלכם בכל אזכור שכזה.

מה עוד יעזור לקידום אתרים לוקאלי?

– בראש ובראשונה, כפי שכבר הזכרנו קודם לכן, אם אין אתר, חייבים לפתוח עמוד לעסק בגוגל עסקים, זאת במקביל להשקעה בגוגל מפות. אגב, במסגרת אימות העסק גוגל תשלח אל כתובת בעל העסק גלויה. זה יקרה מיד אחרי תהליך הרישום ויעברו כשלוש שבועות עד שהיא תגיע. הגלויה תכיל קוד, אותו יש להזין בממשק ניהול העסק. גוגל עושה זאת בשביל לוודא את אמינות העסק ולכן ישנה חשיבות רבה לווידוא הגעת הגלויה.

– לשחק לפי הכללים: לגוגל יש הנחיות מאוד ברורות בכל הקשור לאתרים וחיפוש מקומי והן נוגעות בין היתר להצגת העסק. הקפדה על אותן הנחיות תביא לתוצאות יותר טובות. אגב, הנחיות אלו משתנות מפעם לפעם, ולכן חלק משמעותי מהעבודה הוא לעקוב אחריהן ולהסתגל בהתאם. 

– היו פתוחים לשינויים: בהמשך למה שנאמר על ההסתגלות בסעיף הקודם, זכרו כי שיווק זו עבודה מסביב לשעון ולכן אל תשכחו להוסיף מידע חדש כאשר יש כזה, תעדכנו פרטים (למשל אם יש שינוי שעות בתקופת חגים) ותתנסו במילות מפתח שונות ותפיקו מכך לקחים.

– עקבו אחר הנתונים: גוגל מאפשרת לבצע ניתוח מעמיק של נתוני הנקודה הלוקאלית שלכם, וחבל שלא להשתמש באופציה זו על מנת ללמוד ממנה מה עובד ומה לא, וכמובן לבצע שינויים בהתאם. אל תטעו, גם אם העסק כרגע ממוקם בין שלושת המקומות העליונים בחיפוש בגוגל, אין זה אומר שאין מקום לשיפורים. בין הנתונים שגוגל מסוגלת לספק נוכל למצוא את כמות הכניסות לאתר, מידע לגבי השאילתות שהובילו למציאת העסק, אחוז השיחות שהגיעו מגוגל ועוד.

יונתן סלבין

יונתן סלבין

מומחה לשיווק דיגיטלי ומרצה לפרסום ממומן בדיגיטאלנט. גיק של חדשנויות, גיימר ומטאליסט ואבא לצ'ארלי הכלב.

תוכן ישים, חדשני ומעניין על בינה מלאכותית ושיווק?

הירשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו מבטיחים לשתף אתכם בכל התכנים שיעזרו לכם להשאר Up-To-Date עם עולם השיווק הדיגיטלי והבינה המלאכותית.

מאמרים מומלצים

קידום אתרים לרופאים
קידום אתרים

קידום אתרים לרופאים

גם לרופאים, קידום אתרים בגוגל זו דרך מצויינת להגיע ללקוחות חדשים, לשתף בידע חיוני ולספק את שירותיהם. במאמר הבא נצלול עמוק יותר לנושא קידום האתרים לרופאים

עדיין לא לקוחות שלנו?

אנחנו כאן כדי לקחת אתכם הכי רחוק שאפשר

שיווק באמצעות בינה מלאכותית

הגיע הזמן לקחת את העסק שלכם לעידן החדש!

השאירו פרטים ואנחנו ניקח את זה משם: