10 עקרונות לשיפור המרות (CRO) שנולדו מניסיון שטח אמיתי

CRO

אהבתם? שתפו עם העולם!

אין הרבה דברים מתסכלים יותר מאשר להשקיע זמן, כסף ואנרגיה בבניית חנות אונליין מרשימה, להזרים אליה תנועה איכותית מפייסבוק או גוגל, ואז לגלות ש… שקט מוחלט. אנשים נכנסים, מציצים, מתרשמים, אבל לא קונים.

עולם ה-CRO עוסק בדיוק בזה, איך לגרום לגולש להרגיש בנוח ולבצע רכישה. מעבר למונחים מקצועיים, מדובר בשאלה אחת פשוטה, איך מצמצמים חיכוך ומגדילים אמון.

אחרי ניסוי וטעייה, לא מעט כאבי ראש והרבה אופטימיזציות, אלו הם 10 העקרונות שהביאו אצלי את קפיצות ההמרה המשמעותיות ביותר.

1. המובייל הוא זירת המשחק המרכזית

פתחו את האתר שלכם בנייד ונסו לבצע רכישה. אם כפתורים חורגים מהמסך, טקסטים נחתכים או שיש צורך בזום כדי להבין מה קורה, איבדתם לקוח. רוב הרכישות היום נעשות מהמכשיר הנייד, לעיתים בתנאים מהירים או אקראיים. אם החוויה שם לא חלקה, שום אופטימיזציה אחרת לא תעזור.

2. מהירות טעינה היא תנאי סף

זמני סבלנות של גולשים קצרים מאוד. אתר שלוקח יותר מכמה שניות לעלות גורם למשתמש לעבור מייד למתחרה. דחיסת תמונות, מחיקה של תוספים מיותרים ובחירה בשרת איכותי משנים את התמונה לחלוטין.

3. אפשרו רכישה כאורח

הדרישה להירשם, לאמת אי-מייל ולהגדיר סיסמה לפני רכישה יוצרת חסם משמעותי. תנו לגולש לקנות מהר ופשוט. לאחר הרכישה, תוכלו להזמין אותו להירשם. בקופה, כל פעולת יתר פוגעת בהמרה.

4. תמונות שמספרות סיפור

צילום מוצר על רקע לבן הוא בסיס, אבל הוא לא מוכר. תמונות שימוש אמיתיות יוצרות חיבור רגשי ומאפשרות לדמיין את המוצר בעולם האמיתי. בגדים נראים טוב יותר על מודלים, רהיטים נראים משכנעים יותר בתוך חלל מעוצב. העין קובעת הרבה לפני שהמוח קורא מפרטים.

5. כפתורי הנעה לפעולה ברורים ובולטים

הכפתור הוא הלב של הדף. עליו להיות גדול, בולט ובניגוד צבעוני לשאר העיצוב. לא טקסט יצירתי, אלא פשוט וברור, הוסף לסל או רכישה. הכפתור חייב להיות קל ללחיצה גם בנייד וללא צורך בחיפוש.

6. שקיפות במחירי משלוח

תוספת פתאומית של עלות משלוח ברגע האחרון היא אחת הסיבות המרכזיות לנטישה. האפשרות הטובה ביותר היא לשקלל משלוח בתוך המחיר ולהציע משלוח חינם. אם זה לא אפשרי, ציינו את עלות המשלוח כבר בדף המוצר. הפתעות בקופה מרחיקות לקוחות.

7. הוכחה חברתית היא מנוע אמון

לקוחות רוצים לראות שאחרים כבר קנו והיו מרוצים. ביקורות, דירוגים ותמונות לקוחות משפרים אמון בצורה מיידית. אם יש לכם מעט ביקורות, אפשר לתת הטבה בתמורה לחוות דעת כנה. זה אחד הכלים החזקים ביותר ליצירת ביטחון.

8. כתיבה ממוקדת תועלת, לא פיצ'רים

רשימת נתונים טכניים לא מניעה לקנות. אנשים רוצים להבין מה הם מקבלים. במקום לכתוב "סוללה 5000 מיליאמפר", כתבו "פועל יומיים בלי צורך בטעינה". התוכן צריך לתרגם מאפיינים לתועלות ברורות שמפחיתות כאב או משפרות את איכות החיים.

9. פופ-אפים במינון נכון

פופ-אפ שמופיע חצי שנייה אחרי הכניסה הוא חוויה דוחקת. עדיף להציג אותו לאחר שהמשתמש גולל מעט או כשהוא מראה סימני נטישה. מהלך נכון שומר על חוויית גלישה טבעית ומקטין התנגדות.

10. החזרתם של נוטשי העגלה

בערך שבעים אחוז מהעגולות שנוצרות לא מגיעות לקופה הסופית. כאן נמצא הכסף הקל, באמצעות סדרת מיילים או הודעות אוטומטיות שמזכירות לגולש שהמוצר מחכה לו. לפעמים הודעה נעימה או הטבה קטנה סוגרת את העסקה.

מה עושים עכשיו

לא חייבים ליישם הכול בבת אחת. אם רוצים התחלה שמייצרת תוצאות מהירות, התמקדו בשני צעדים, לאפשר רכישה כאורח, ולהפעיל סדרת התאוששות לנוטשי עגלה. אלו מהלכים שיוצרים שינוי מיידי כמעט בכל חנות אונליין.

רוצים עזרה בשיפור אחוזי המרה? השאירו פרטים

תמונה של יונתן סלבין

יונתן סלבין

מומחה לשיווק דיגיטלי ומרצה לפרסום ממומן בדיגיטאלנט. גיק של חדשנויות, גיימר ומטאליסט ואבא לצ'ארלי הכלב.

תוכן ישים, חדשני ומעניין על בינה מלאכותית ושיווק?

הירשמו לניוזלטר שלנו ואנחנו מבטיחים לשתף אתכם בכל התכנים שיעזרו לכם להשאר Up-To-Date עם עולם השיווק הדיגיטלי והבינה המלאכותית.

מאמרים מומלצים

קמפיין Pmax
פרסום ממומן

קמפיין Pmax בגוגל – מדריך עדכני לשנת 2025

Performance Max, או בקיצור Pmax, הוא סוג הקמפיין המתקדם והעדכני של גוגל אדס שמסוגל לפרסם במקביל בכל האקוסיסטם של גוגל: חיפוש, שופינג, יוטיוב, רשת המדיה,

עדיין לא לקוחות שלנו?

אנחנו כאן כדי לקחת אתכם הכי רחוק שאפשר

שיווק באמצעות בינה מלאכותית

הגיע הזמן לקחת את העסק שלכם לעידן החדש!

השאירו פרטים ואנחנו ניקח את זה משם: