אני אענה על זה בצורה ישירה, מאחר וקידום אתרים במנועי החיפוש של גוגל הוא תהליך שלוקח זמן עד שרואים תוצאות, אם הזמן שלך חשוב לך ואתה לא רוצה לגלות רק בעוד שנה וחצי או שנתיים שהאתר לא התקדם או התקדם ממש מעט, כדאי להיעזר ביועץ קידום אתרים.
כדי לדעת מתי ממש כדאי להיעזר ביועץ קידום אתרים גלול למטה…
קצת רקע
קידום אורגני או בשפה המקצועית SEO= Search Engine Optimization הוא תהליך שמטרתו לשפר מיקום אתרים בתוצאות החיפוש של גוגל,בצורה אורגנית (כלומר ללא תשלום על מיקומים ראשונים). הרעיון הוא להכיר את האלגוריתם של גוגל ומתוך כך לדעת מה גוגל מחשיב כאתר טוב שהוא רוצה לקדם.
ניתן לעשות זאת בין היתר על ידי שימוש במילות מפתח רלוונטיות לאתר, ויישום טכניקות שונות שיגרמו למנועי חיפוש כמו גוגל להעריך שהאתר רלוונטי ואיכותי עבור אותן מילות מפתח.
טכניקות SEO כוללות בין היתר אופטימיזציה של הקוד והתוכן באתר, הוספת קישורים חיצוניים איכותיים לאתר, והתאמה למגמות ועדכוני אלגוריתם החיפוש של גוגל. כפי שאתם אולי מבינים, קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח שדורש מומחיות, אך אם עושים זאת נכון ומתמידים, הוא יכול להביא את האתר למקומות ראשונים ובכך להביא תנועה של אנשים איכותיים ורלוונטים לאתר.
כמה נתונים מעניינים בשביל הכיף
- כ-500,000 אתרי אינטרנט חדשים נוצרים בכל יום (כ-15 מיליון בחודש).
- האתר הממוצע מופיע בעמודים 2-3 בתוצאות החיפוש של גוגל, מה שאומר שרוב האתרים אינם ממוקמים היטב בתוצאות האורגניות.
- רק כ-33% מהאתרים עושים טכניקות של קידום אורגני (SEO). (מה שאומר שאם תחליטו לקדם את האתר אתם כבר מגדילים את הסיכוי שלכם להגיע למיקום טוב לעומת ה 67% שלא מקדמים את האתר שלהם).
- 61% מהמשתמשים בחיפוש של גוגל לוחצים רק על תוצאות החיפוש בעמוד הראשון של גוגל.
- הימצאות האתר בעמוד הראשון של גוגל יכולה להגדיל את כמות המבקרים באתר ב-500% ומעלה.
מתי ממש מומלץ להיעזר ביועץ קידום אתרים
ישנם מספר מצבים בהם מומלץ במיוחד להיעזר בשירותיו של מומחה לקידום אתרים:
הקמת אתר חדש– כבר החלטתם להשקיע באתר חדש שישפר את התדמית של העסק שלכם, חבל שכל ההשקעה תתבזבז. כבר בשלב הקמת האתר מומלץ להתייעץ עם איש SEO שידע לייעץ כיצד להכניס את התוכן לאתר בצורה שגוגל יאהב ויחליט לקדם. ולאחר מכן, יתן את הבוסט ההתחלתי לאתר כדי שתקבלו את החזר ההשקעה שאתם מצפים לה מהאתר.
בעיות ביצועים באתר קיים– האתר שלכם כבר הרבה זמן באוויר ועדיין קשה למצוא אותו בגוגל? יש לכם יתרון! גוגל מעריך אתרים ותיקים ולכן עם עבודה נכונה ניתן יהיה לקדם אותו באפקטיביות גדולה.
עדכון אלגוריתמים של גוגל– חושבים שאם קידמתם את האתר בעבר אתם מסודרים, תחשבו שוב. האלגוריתם של גוגל משתנה כל הזמן ולכן כדאי להעזר במקדם אתרים מקצועי שמעודכן בחידושים ועם עבודת תחזוק מינימאלית ישאיר אתכם במיקומים הראשונים.
תחרות– גם אם אתם מוכרים בנישה שלכם, והאתר במיקום "לא כל כך נורא" בגוגל מתחרים שעושים את זה נכון יכולים לעקוף אתכם. היום יש מודעות הולכת וגדלה להיעזרות באיש מקצוע בנושא הקידום האורגני ולכן לא כדאי לכם להיות שאננים ולהישאר מאחור.
סיכום
קידום אתרים הוא תהליך מורכב הדורש מיומנות ולכן כדאי להיעזר במומחה קידום אתרים בגוגל כדי לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר, לשמור על הזמן והמשאבים שלכם ולהפיק את המיטב.